Saturday, September 14, 2013

sayu... :(

ni yang buat Qila terharu tentang Ummu :(

Allah bantu aku.


Assalamualaikum

Ash hadu an la ilaha illal lahu wahdahu la sharika lah. Wa Ashhadu anna
 Muhammadan 'abduhu wa Rasuluh Allah humma salli 'ala saiidina muhammmad

nampaknya misi untuk update belog lepas pekse gagal.
 kerana aku betul betul ingin meluahkan perasaan yg 
terbuku lagi terpendam dlm hati ni. menggigil nak tulis. hmm
 *tarik nafas dalam2 

Allah bantu aku.
mereka tinggalkan aku.
mereka buat baik sorang sorang
mereka nk masuk syurga sorang sorang jugak ke?

Allah bantu aku.
bila aku lemah aku amat memerlukan-Mu ya Allah.
bila aku gembira aku juga harap tidak melupakanMu
kuatkan aku ya Allah.
mereka sombong.
mereka bongkak.
mereka bangga buat kebaikan sorang sorang.

mereka memilih ya Allah.
memilih untuk berkawan dengan sesiapa yg mereka mahukan
memang itu hak mereka.
tapi,
mereka harus membantu yg lain supaya dekat dengan-Mu ya Allah
aku lemah 
aku hina
memang mereka tak pandang.

syukur aku masih ada-Mu ya Allah
walauapapon yg terjadi aku tetap syg mereka ya Allah.
terkadang aku mulai sedar yg kau telah memberikan aku ujian
aku sedar pada waktu tngah mlam tapi aku leka dan lalai
Kau telah mengejutku untuk beribadah kpada-Mu
tapi,
aku leka. 
perubahan.
ya aku sedar perubahan di sekeliling ku. 
kami memang dh tak rapat.
tapi kawan tetap kawan.
mungkin Allah tinggalkan aku dengan kawan 
kawan yg lain 
mungkin ada hikmahnya
aku tak menyesal yg baik tinggalkan aku
aku doa agar mereka terus beristiqamah 
dan menjadi lebih baik dari aku. 

terima kasih ya Allah atas ujian ini :')



orang kata kita bajet bagus konon pandai? tak kisah :)

No comments:

Post a Comment